typiskt

Ibland är vissa saker bara helt typiskt, blö.

För det första.. mamma hade hämtat ut min första gardasil vaccinspruta som vi skulle förvara i kylskåp till jag skulle vaccinera mig, vilket var idag. Hon hade fått reda på att man endast betalade för sprutorna när man hämtade ut dem på apoteket, inga fler avgifter.
Jag tänker inte mer på det utan går till jobbet, sen när klockan bli halv 2 sticker jag över till vårdcentralen, tar en kölapp och sedan blir det min tur. Efter jag förklarat mitt ärende säger hon i receptionen '' Japp, då blir det 200 kr.''
What?! tänker jag och säger '' men enligt min mamma hade hon fått reda på att man endast betalade för sprutan??? och den har vi betalat''
Jag som inte hade pengar med mig fick en inbetalningslapp med hem, 200 spänn för att träffa distriktsköterskan i ca 5 minuter ??
Tycker 200 spänn är lite vääl mycket med tanke på att de bara ger vaccinet sen skickar dom ut en.
Nästa gång sprutar jag in den själv, nejdå! skämt åsido.


(det gjorde inte alls ont, inga biverkningar heller..)

En annan typisk grej som alltid händer mig: jag är ganska beroende utav balsam. Så när flaskan med balsam nästan är tom så har vi självklart inte köpt nytt balsam. Då försöker man förgäves att få ut lite. Man skakar den och ut kommer det ganska mycket balsam... tro ni inte att ALLTING hamnar på dushgolvet istället för i min hand?? typiskt ;O



JAJAJAJ pusshaj :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0