Gör kaninen sysselsatt

När jag ändå skulle visa min vän hur man gjorde en liten ''leksak'' till kaninen/marsvinet. Väldigt simpel grej som gör dem sysselsatta ett tag !

Jag hade ju kanin innan, de 9 år som jag hade honom lärde man sig en hel del.
Sotis som kaninen hette fick vi avliva för ca halvår sedan, saknar honom!

men iallafall, här är då det mycket simpla tips till din kanin eller ditt marsvin:

Man tar en toarulle, viker ena sidan inåt, stoppar i lite kaningodis/pellets i toarullen och sedan viker den andre sidan inåt. Ge den till kaninen och han kommer säkert gilla den.

För er som inte fattar hur man viker toarullsändarna (därav min korkade vän(skämt åsido) så finns här bilder på hur man gör:



På tiden 0.16 - 0.27 är det en väldigt gammal video som Sotis och Bamse som lekte med just en sådan ''leksak''.


RIP Bamse 3/12 -06 . RIP sotis 14/1 2010.
Miss U.


Klarar faktiskt inte av att ens se videon, trots det gått ett halvår sedan sotis dog?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0